Popis projektu
Detailing exteriéru auta
Tato téměř 20 let stará Mazda MX5 pobyla u mě v dílně 4 dny a prošla detailním čištěním vnějšku auta včetně čištění vnitřních límců kol, podběhů, motoru a dekontaminace laku. Je to MX5, která byla u mě nedávno na čištění interiéru.
Drobných poškození na laku, jako vlásečnicové škrábance a tečky od kamínků, bylo hodně, proto lak prošel retuší a renovací třístupňovým strojním leštěním.
Pro zakonzervování tohoto stavu na dlouhou dobu byly naneseny dvě vrstvy ochrany laku – glazura a tvrdý vosk.
Postup:
- Vyčištění exteriéru a motoru
Začal jsem čištěním motoru. Motor čistím bez použití tekoucí vody, pouze čistič v rozprašovači, štětec a utěrky, nepoužívám žádnou tvrdou chemii, žádné kyseliny, pouze šetrné detailingové čističe. Plastové díly jsou i vyživené.
Dále čištění laku od všech cizích částic na něm usazených a to chemickou i mechanickou cestou (tedy čističe a potom clay) včetně šetrného ručního mytí před i po čištění.
- Kola a podběhy
Čistil jsem celé podběhy kol a celé disky včetně vnitřní strany, proto jsem musel kola z auta postupně sundat a vrátit.
Celý prostor podběhů kol je tedy vyčištěný a naimpregnovaný.
Boky pneumatik vykartáčované s čističem a celé disky kol i z vnitřní strany dvoukrokově vyčištěné. V prvním kroku jsem použil chemický odstraňovač náletové rzi, jelikož 80% ušpinění kol je prach z brzd. To je na fotce ta fialová tekutina, kdy jsou částečky kovu rozpuštěny a ve druhém kroku čistič disků a pomohl jsem si štětcem.
Opět se jedná o účinné, ale velmi šetrné, ph neutrální čističe, žádné kyseliny.
- Vyčištěno
Auto je vyčištěno, už teď to vypadá moc dobře. Dekontaminace laku od někdy skoro neviditelných částeček udělá viditelný rozdíl ve vzhledu laku. Teď je čas posoudit stav laku a zvolit postup, po těch letech je poškrábaný celkem hodně.
- Retuše škrábanců a leštění laku
Retušovací tužkou s namíchaným přesným odstínem barvy jsem vyplnil záseky od kamínků na kapotě a nárazníku a pár dalších míst.
A přešel jsem k odstraňování škrábanců strojním leštěním. Po prvním stupni se podařilo odstranit odhadem tak 80% škrábanců.
Dále jsem pokračoval dalšími dvěma kroky střední a nejvíce leštící kombinací.
- Impregnace a voskování
Po vyleštění a odmaštění povrchu jsem nanesl na lak dvě vrstvy ochrany. Jako první glazuru s nanotechnologií zvyšující hluboký lesk a druhou tuhý syntetický vosk s dlouhou výdrží. Dále jsem aplikoval vyživení a impregnaci všech plastových a gumových dílů.